Umzumbe, Umkomaas, St. Lucia & Swazimaa – Epic Etelä -Afrikan matkan

saavuttamisen saavuttamiseksi ajoimme pienen Chevy -kipinämme Port St. Johnsista Umzumbeen pysyäksemme suositelluissa retkeilijöissä – Mantis ja Moon. Siellä ei ollut lainkaan turisteja! Vain minä, Nick ja 3 työntekijää, jotka työskentelivät siellä. Me näimme heidän kanssaan, menimme alas tarkistamaan rantaa. Minua ei todellakaan kiinnostunut uinnista, koska alueella on lukuisia loistavia valkoisia haita ja vaikka heillä on verkko, joka on asetettu välttämään heitä tulemasta … he tekevät! Umzumbe päätyi kuitenkin vähän gong -näyttelyyn. Nickin sukellusta lähellä olevassa Umkomaasissa oli Nickillä. Järjestämme sen ja hänen oli tarkoitus sukeltaa sinne 2. päivänä klo 7.00. Pitkä tarina lyhyt, kaikki, mikä olisi voinut mennä pieleen, teki …. Joten sukeltamisen sijaan sinä päivänä, päädyimme menemään Oribin rotkon kansallispuistoon, joka [osoittautui] suureksi.

Mantis & Moon Backpackers, Umzumbe, Etelä -Afrikka
Bungalow Mantis & Moon, Umzumbe, Etelä -Afrikka

Oribin rotko on mahtava alue Umzimkulwana -joella ja on yksi eteläisen rannikon kohokohdista. Valitsimme 10 km: n vaelluksen ja lähdimme paksuun viidakkoon. Oli polku, mutta ei merkkejä tai mitään, joten meidän piti todella katsella varmistaaksemme, että pysyimme reitillä … jota emme tehneet pari kertaa! Polku sikiisi ja suljettiin joen kanssa toisella puolella ja pelkässä kalliossa toisella. Retki päättyi kauniiseen vesiputoukseen, jota pystyimme ilahduttamaan tonnikalasalaattien yli, olimme ainoat retkeilijät polulla sinä päivänä. Toinen loistava päivä Etelä -Afrikassa.

Retkeily joen varrella Oribin rotkossa, Umzumbe, Etelä -Afrikka
Upea vesiputous Oribin rotkossa, Umzumbe, Etelä -Afrikka
Seuraavana päivänä Nick pystyi sukeltamaan. Valitettavasti sää ei ollut yhteistyössä. Saavuimme Umkomaasiin klo 6.30 ja hän sai kaikki valmistautumaan. Zodiac -vene lähti petolliseen valtamereen. Käynnistys oli hullua, pieni vene nousi valtaviin aaltoihin ja näytti siltä, ​​että hän olisi koskenlaskuvalkoinen! He olivat siellä tekemässä kahta sukellusta ja ensimmäisen ja toisen sukelluksen välillä he istuivat veneellä, kunnes 1/2 tunnin pinta -aika oli ylöspäin. Tuona aikana kaikki heittivät merenkulun – paitsi Nick ja sukellusohjaaja. Aallot olivat niin suuria, että se ei ollut ollenkaan miellyttävää. Toinen sukellus teki kuitenkin kaiken kannattavan. He menivät Raggie Caves Dive -sivustolle ja hän päätyi näkemään noin 10 Raggie -hammashaita ja jopa keräsi 2 isoa hain hammasta hiekan pohjasta! Ihanteellinen matkamuisto.

Sukelluksen jälkeen olemme matkalla pohjoiseen Unescon maailmanperintökohteeseen ISimangaliso Wetland Park -puistosta. Puisto ulottuu 200 km: n päässä Mosambicanin rajasta St. Lucian järven eteläpäähän. Tämä fantastinen puisto suojaa 5 erilaista ekosysteemiä: offshore -riutta ja rannat, järvet, kosteikot, metsät ja rannikkometsät. Vedimme Pyhän Lucian pikkukaupunkiin ja heti kun päämme osui tyynylle retkeilijöillemme, olimme poissa. Hyvin pitkä sukellus- ja ajopäivä… ja tuona aikana sain kylmän. Seuraavana aamuna vietimme automme St. Lucian järven suistoon nähdäksemme erilaisia ​​ekosysteemejä ja toivottavasti virtahepoja. Olimme onnea, ensimmäinen pieni polku, jonka ajoimme alas, näimme ensimmäiset virtahepot; Ei vain yksi, mutta 8! He kaikki laiskivat pienen kasteluaukon ympärillä ja aurinkoen itsensä rannalle. Ne olivat massiivisia, harmahtavia, vaaleanpunaisia ​​mökkejä, joilla oli hienoin pienet korvat. Löysimme myös suuren krokotiilin, joka sijaitsee rannikolla. Loistava alku luontomme ajaa puiston läpi. Menimme muutamiin muihin paikkoihin ja näimme virtahetkiä kosteikoissa, jopa enemmän kuin ensimmäinen havainto. Löysimme myös puhvelin, seeprat, paviaanit, lukuisat antiloopit ja erilaiset lintulajit. Se oli loistava päivä. Koti illalliselle ja varhaista yötä.

Hippos St. Lucian suistossa, Etelä -Afrikassa

Ei haluaisi päästä näiden tuskiden tielle. Warthog St. Lucian suistossa, Etelä -Afrikassa
Kaunis näkökulma St. Lucian suistossa, Etelä -Afrikassa
Ihanteellinen lankku virtahepolle ja kroc -tiputtimelle. St. Lucian suisto, Etelä -Afrikka
Seuraavana päivänä olimme varhain … Pois Imfoluzin kansallispuistoon tehdäkseen toisen itsevetoisen safarin! Tämä puisto oli paljon, paljon vaikeampaa havaita eläimiä, harja oli paksumpi kuin muut puistot, joissa olimme käyneet, joten meidän piti todella etsiä näkeviä eläimiä. Teimme kuitenkin loistavaa työtä ja päädyimme näkemään noin 15 kirahaa, lukuisia Wiildebeest -laumoja ja 12 valkoista sarvikuonoa (siellä on saattanut olla myös musta sarvikuono, mutta sitä on vaikea sanoa). Nyt olemme nähneet kaiken, mitä halusimme nähdä… .Elopardin suhteen, toivottavasti näemme sen myöhemmin matkalla. KohtausEry oli myös upea ja ajoimme erittäin korkeaan näkökulmaan nähdäksemme tasangot, jotka on täynnä antiloopilla, puhvelilla ja seeproilla. Auringon laskiessa palasimme takaisin St. Lucian kaupunkiin hyvää ateriaa varten ja keskustella muiden matkustajien kanssa oleskelevien matkustajien kanssa. Viimeinen päivä St. Luciassa vietettiin jäähdytykseen ja paljon tärkeämpää … ei noussut aikaisin! Ei herätyskelloa sinä päivänä.

Antilooppi Imfoluzin kansallispuistossa, Etelä -Afrikassa
Sauntering kirahvi Imfoluzin kansallispuistossa, Etelä -Afrikassa

Kaunis näkymä Imfoluzin kansallispuistossa, Etelä -Afrikassa
Aikamme Etelä -Afrikassa koskee loppua. Mutta ensinnäkin päätimme suunnata Swazimaahan, hyvin pieni maa, jonka Etelä -Afrikka rajoitti 3 puolella ja Mosambikin yhdellä puolella. Tunnetaan tavanomaisista tavoista ja upeista pelivarannoista. Emme ole koskaan olleet varantossa aikaisemmin ja päättäneet, että tämä oli aika tehdä niin. Kävimme Milwanen kansallispuistossa ja oleskelimme tavanomaisessa kodissa nimeltään ”pyöreä”. Mudasta ja ruohosta valmistettu mökki oli valtava, tahraton ja sivuilla oli suuret pyöristetyt ikkunat. Se oli viehättävimmät reppumatkailijat, majatalo, hotelli, hostelli tai mökki, jossa olemme koskaan yöpyneet !! Reppumatkailijat asetettiin huomattavalle pinta -alalle, jota ympäröivät vuoret ja kilometrit ja kilometrit nurmikkoja.

Roundvel -vierastalomme Milwane Reserveissä, Swazimaassa
Tämä varanto on erityinen, koska puistossa ei ole petoeläimiä (virtaheppoja ja krokoja) ja tämä antaa turisteille mahdollisuuden kävellä vapaasti muiden vaarattomien eläinten kanssa. Aamumme viettivät kahvia ja aamiaista parhaiten mökin ulkopuolella ja katselemalla Warthogsia, erilaisia ​​antiloopilajeja, strutsi- ja villitehtäviä laiduntamista kotiovellemme. Se oli maaginen paikka. Menimme vaellukselle myös jonain päivänä puiston läpi ja näimme paljon ja paljon eläimiä, mukaan lukien huomattavia virtahepoja ja krokotiileja … aivan vieressämme, olimme niin lähellä niitä ja emme olleet edes autossa kuten tavallisesti. Melko hämmästyttävä kokemus. Eräänä yönä menimme pääleirille ja katselimme tavanomaista zulu -tanssia ennen kuin palaamme takaisin ihanteelliseen matallemme toiselle äänettömälle unille.

Herääminen villieläimiin Milwane Reserve -sarjassa Swazimaassa
Pois vaellukselta pelivarannon kautta, Swazimaa

Krokotiilisaari. Milwane Reserve, Swazimaa
Upeat ruosteväriset tiet, Milwanen kansallispuisto, Swazimaa

Lähdimme Swazimaa 3 yön jälkeen ja suuntasimme lopulliseen määränpäähänmme Etelä -Afrikassa, Pretoriassa. Vietimme siellä 3 yötä todella uskomattomissa reppumatkailijoissa ja tapasimme paljon loistavia ihmisiä. Olimme vain siellä palauttamassa autoamme, hakemaan Mosambik -viisumiamme ja tehdä muita kertoimia ja päätä. Se oli uskomaton kaupunki, mutta vietimme monet ajastamme chillin, tekemällä tutkimusta ja valmistautuessaan seuraavaan seikkailuun … .Mozambik, täällä tulemme!

Kuten tämä viesti? Kiinnittää sen!

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -osakkuusyritys ja myös tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä tarkoittaa, että ansaitsemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostat kyseisiltä jälleenmyyjiltä.