Coffee Bay & Port St. John’s – Juhlat ja litteät renkaat

Addon kansallispuiston merkittävimmän eläinten tarkkailun jälkeen päätimme antaa adrenaliinimme rauhoittua hiukan sekä suunnata jäähdytetylle/hippiselle alueelle Kahvipakka. Koska se oli melko kaukana, päätimme viettää yön Chintsassa, samoin kuin köyhät meillä oli siellä vain yhden yön, se näytti todella hyvältä. Jälleen, Etelä -Afrikassa on yhtä hyvin nähtävää ja esiintymistä!

Ajo Coffee Baylle oli kaunis; Upeat laaksot, vuoret ja alueelliset kylät olivat matkan tausta. Matkan varrella, kun olimme sammuttaneet moottoritieltä ja pitkään sideroadiin, oli viitteitä ”reikiä” … se oli aliarviointi!

Ne olivat kuin kanjonit jalkakäytävässä. Nick joutui väistämään heidät vasemmalle ja oikealle, mikä on vaikeaa, kun olkapäätä ei ole (tie on vain päättyy, samoin kuin yleensä oja alas), oli lähestyvä verkkoliikenne sekä monet, monet ihmiset kävelevät tie. Valitettavasti melkein saavutettuaan määränpäämme, reiket saivat meistä parhaimmat. Kaatuimme kanjonin päähän … Minnään ei ollut menossa, toisella kaistalla oli merkittävä kuorma -auto. Heti hyppäsi rengas. Ei vain virtsarakon, todellisessa renkaassa oli suuri leikkaus.

Muutama vannon sanat ilmoitettiin samoin kuin vedimme yli, vaihdettiin vaaroilla, popisti tavaratilan, purkasi kaikki matkatavarat päästäkseen varaosaan sekä työkaluihin, nostattiin autoja ja kuorma -autoja samoin kuin kytkin… Kaikki alueellisen utelias Xhosa (tällä alueella asuvat heimo) yleisöllä nuoret tarkkailevat. Vain tyypillinen päivä Afrikassa!

Alueelliset talot nimeltään ”Rounevels”, Etelä -Afrikka
Kiinnittämällä rengas Xhosa Kids, Etelä -Afrikan yleisön kanssa
Olimme menossa Coffee Baylle näkyvälle Backpacker -festivaalille: Vuotuinen rumpufestivaali. Reppumatkailijat, joissa yöpyimme, olivat kunnossa, ehdottomasti yksi parhaimmista. Vietimme päivän, kun heillä oli kaivattu nukkuminen ja heräsimme ajoissa päivälliselle sekä oluille ennen juhlan alkamista noin klo 8.00. Tapahtumassa oli paljon alueellisia Xhosa -ihmisiä, lähinnä esiintyjinä. Siellä oli heimoa tanssi, ihana laulaminen, australialainen kaveri, joka soitti didgeridoo, lopettaisivat pyörteet, pari rock -yhtyettä sekä tietysti hienoja tarjouksia sekä hienoja afrikkalaisten rumpaleita! Rummutus ja juhlia menivät pieniin aamu -tunteihin. Nautimme juhlista ja kahvipaikan alueesta, vaikka tunsimme kuitenkin, että emme voineet olla yhteydessä alueellisiin ihmisiin ja tunsimme, että mustien ja valkoisten välinen segregaatio oli siellä erittäin vahva. Heräsimme olosi yllättävän tuoreeksi ja päätimme suunnata aikaisin seuraavaan pysäkkiin … Port St. John’s.

Nauti oluesta Coffee Bay Drum -festivaalilla, Etelä -Afrikassa
Yksi esiintyvistä ryhmistä Coffee Bay Drum -festivaalilla, Etelä -Afrikassa
Tulipalo pyörii Coffee Bay Drum -festivaalilla, Etelä -Afrikassa
Olimme iloisesti yllättyneitä, kun pääsimme Port St. John’siin ja tyytyväisiä siihen, että olimme jättäneet Coffee Bayn aikaisin. Aivan merelle, erittäin pikkukaupunki ympäröi rikas trooppinen kasvillisuus, kauniit kalliot ja koskematon rannikko. Järjestämme viettämään noin yön, kun näin, kun näimme reppumatkailijamme (viidakon apina), olimme 3 loistavaa yötä. Merkittävä henkilökohtainen tila oli täydellinen. Se oli poissa ensisijaisesta kodista, samoin kuin kannellamme jätetty huomiotta viidakko sekä kiviset kalliot. Parasta oli ulkona, ulkoilma suihku! Vietimme aamuisin istuen tuoleillamme, saamalla kahvia ja nauttia näkymistä. Täydellinen alue budjettisuunnitelmapakkaisille.

Ihana kaksinkertainen tila viidakon apinassa, Port St. John’s, Etelä -Afrikka
Aivan ensimmäisenä päivänä siellä menimme ajamaan “toiseen rantaan” ja kävelimme pitkään rantaosuuteen ennen kuin huomasimme merkinnän, jossa todettiin ”Risti täällä”. Teimme sen, mitä osoitus ilmoitti ja kävelimme rantaviivalla rantaviivaa pitkin sinne, missä se aukesi suuren kukkulan päällä merinäköalalla. Ihana näkymät ylhäältä. Sitten huomasimme vielä yhden reitin, joka johtaa hiukan merelle.

Joten, noudatimme sitä samoin kuin palkittiin vielä paljon paremmilla näkymillä merelle delfiinien uimassa! Siitä, missä meidät kyytiin tarkkailemalla delfiinejä, oli vielä yksi kukkula ja päästäksemme siihen, jouduimme rokkaamaan kiippaamaan vuorelle (meillä oli kaapeliköyden turvallisuus), kiivetä alas yksi puinen Tikkaat, ylitä kapea kivinen reitti, joka yhdistää kaksi vuorta ja kiipeä vielä yksi puinen tikkaat.

Se oli todella hermoa ryöstämistä kuitenkin Nickin kannustamalla, pystyin tekemään sen. Olin niin tyytyväinen meDe ylimääräiset pyrkimykset päästä sinne. Reppujen yhteydessä muutama parhaimmista kokemuksista, joita sinulla voi olla, ovat yleensä ne, jotka vievät vähän vaivaa päästäksesi. Kävellessään pientä kalliota/vuoria pitkin huomasimme, että kun merkittävät aallot kaatuivat sisään, ilmaan ampui valtava vesisuihku. Tutkimme sitä hiukan pidemmälle ja osoittautui, että se oli lakko reikä! Emme ole koskaan nähneet sitä aikaisemmin. Tulevien aaltojen kestävyys ja nopeus pakottavat veden pienellä reiällä kiviin, laukaisevat merkittävän 30 jalan suihketta, ts. Blowhole -vaikutus. Katselimme sitä vähän ja vaelsimme takaisin taloamme kohti. Erinomainen päivä.

Kaunis toinen ranta, Port St. John’s, Etelä -Afrikka
Dariece kävelee ihanaa toista rantaa pitkin, Port St. John’s, Etelä -Afrikka

Teimme Sandmanin rannalla! Port St. John’s, Etelä -Afrikka

Retkeilee tikkaat päästäkseen lakkoihin, Port St. John’s, Etelä -Afrikka

Retkeily takaisin puhallusreiästä, Port St. John’s, Etelä -Afrikka
Blowhole! Port St. John’s, Etelä -Afrikka

Nauti upeasta afrikkalaisesta auringonlaskusta. Port St. John’s, Etelä -Afrikka
Seuraavat päivät vietettiin rentoutumisessa sekä backpacker -asioidemme tekemisessä: pesula, bloggaaminen sekä päivittäistavarakaupat. Eräänä iltana retkeilijämme tarjosivat kuljetuskappaleen, samoin kuin jotkut muut ihmiset, jotka oleskelevat siellä yhtä paljon kuin vanha ilmalennätys auringonlaskun aikaan. Auringonlasku oli kaunis, vähän tuulinen, vaikkakin silti todella mukava. Ilmoitimme hyvästit viidakon asetuksellemme ja suuntasimme takaisin moottoritielle Umzumbeen. Sukellus oli seuraava esityslistalla!

Kuten tämä viesti? Kiinnittää sen!

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -kumppani ja samoin tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä tarkoittaa, että teemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostamme kyseisiltä jälleenmyyjiltä.